A vérfarkasok kastélyában

Leslie L. Lawrence, alias Lőrincz L. László májusban megjelenő legújabb könyve - A vérfarkasok kastélyában dermesztő címmel - felkeltette a játékkészítők érdeklődését. Az izgalmas, fordulatokban bővelkedő krimiből letölthető játék készül a mobilozók legnagyobb örömére. Az írót, aki mindig is a szívén viselte a tudományos ismeretterjesztést, nem lepte meg ez a fordulat, és egyértelműen örömmel fogadta a kezdeményezést:
 - Nekünk, íróknak is tudomásul kell vennünk, hogy változnak az idők, változnak a szokások, és egyre bővül a médiaeszközök tárháza. Nem teljesen idegen számomra, hogy a könyveimet más formában látom viszont, hiszen legalább tíz regényemből készült már például képregény. A fiatalok imádják a számítógépes játékokat, miért nem tennénk a kedvükre, és még az is előfordulhat, hogy akinek tetszik a játék, az kezébe veszi a könyvet. Én viszont biztosan ki fogom próbálni a játékot - nyilatkozta a szerző.
Izgalmakban bővelkedő kalandokra számíthatnak az olvasókés a játékosok egyaránt, hiszen Lőrincz L. László otthonosan mozog a farkasemberek mondavilágában:
- Majdnem minden nép mondakörében megtalálhatók az emberből - elsősorban holdtöltekor - farkassá váló egyénekről szóló mesék. Ezek a történetek a sámán hitvilágig vezethetők vissza. Mongóliában például úgy hitték, hogy a sámán képes felvenni a totemállat alakját. Külön érdekesség, hogy a vikingeknél a rohamosztag medvebundát viselt, mert valószínűleg úgy hitték, akkor valódi medvévé válnak. Regényem egy ír kastélyban játszódik, hiszen a kelta mondavilágban is felbukkan a farkasember. A szereplők azt hiszik, hogy vérfarkasok garázdálkodnak a várkastélyban. Bár a dolgok kezdetben a természetfeletti erők művének tűnnek, a történet végére kiderül, hogy csak emberi gazságok történtek.

Puskás Katalin (találkozások, 2003 május) fotó: Hatlacki Balázs