A vérfarkasok kastélyában
Leslie
L. Lawrence, alias Lőrincz L. László májusban megjelenő legújabb könyve - A
vérfarkasok kastélyában dermesztő címmel - felkeltette a játékkészítők
érdeklődését. Az izgalmas, fordulatokban bővelkedő krimiből letölthető játék
készül a mobilozók legnagyobb örömére. Az írót, aki mindig is a szívén viselte a
tudományos ismeretterjesztést, nem lepte meg ez a fordulat, és egyértelműen
örömmel fogadta a kezdeményezést:
- Nekünk, íróknak is tudomásul kell vennünk, hogy változnak az idők,
változnak a szokások, és egyre bővül a médiaeszközök tárháza. Nem teljesen
idegen számomra, hogy a könyveimet más formában látom viszont, hiszen legalább
tíz regényemből készült már például képregény. A fiatalok imádják a számítógépes
játékokat, miért nem tennénk a kedvükre, és még az is előfordulhat, hogy akinek
tetszik a játék, az kezébe veszi a könyvet. Én viszont biztosan ki fogom
próbálni a játékot - nyilatkozta a szerző.
Izgalmakban bővelkedő kalandokra számíthatnak az olvasókés a játékosok egyaránt,
hiszen Lőrincz L. László otthonosan mozog a farkasemberek mondavilágában:
- Majdnem minden nép mondakörében megtalálhatók az emberből - elsősorban
holdtöltekor - farkassá váló egyénekről szóló mesék. Ezek a történetek a sámán
hitvilágig vezethetők vissza. Mongóliában például úgy hitték, hogy a sámán képes
felvenni a totemállat alakját. Külön érdekesség, hogy a vikingeknél a
rohamosztag medvebundát viselt, mert valószínűleg úgy hitték, akkor valódi
medvévé válnak. Regényem egy ír kastélyban játszódik, hiszen a kelta
mondavilágban is felbukkan a farkasember. A szereplők azt hiszik, hogy
vérfarkasok garázdálkodnak a várkastélyban. Bár a dolgok kezdetben a
természetfeletti erők művének tűnnek, a történet végére kiderül, hogy csak
emberi gazságok történtek.
Puskás Katalin (találkozások, 2003 május) fotó: Hatlacki Balázs